19 Nisan 2009 Pazar

gül kokulu PEYGAMBERİM



Peygamberimizin dünyayı teşrifleri olan Mevlid-i Nebevî (Hicri Rebiulevvel ayının 12. gecesi), asırlardır milletimiz tarafından "Mevlid Kandili" olarak kutlanmaktadır.Diyanet İşleri Başkanlığı ve Türkiye Diyanet Vakfı, yüzyıllar önce bir ilim ve kültür bayramı şeklinde kutlanan mevlid geleneğini canlandırmayı amaçlamış, bu düşünce ile de Peygamberimizin doğum gününü içine alan haftayı, "Kutlu Doğum Haftası" olarak ilân etmiştir. "Kutlu Doğum (Hz. Peygamberi Anma ve Peygamberlere Saygı) Haftası" hepimize mübarek olsun.




Kutlu Doğum Haftası’nda neler yapabiliriz?




İnsanlığı içinde bulunduğu karanlık dünyadan kurtarmak, onlara kılavuzluk yaparak yollarını aydınlatmak üzere ışıklar saçan bir kandil olarak seçilmiş ve vazifelendirilmiş olan sevgili Peygamberimizin (sallallâhu aleyhi ve sellem) dünyaya teşriflerinin kutlanıldığı Kutlu Doğum Haftası’na ulaşmanın huzur ve mutluluğunu yaşıyoruz. Bugünleri nasıl değerlendirelim, neler yapalım diyorsanız size şu tavsiyelerde bulunabiliriz:* O’nun getirdiği mesaj bir huzur kaynağıdır. Bu huzur kaynağından istifade edebilmek için O’nu ve O’nun getirdiği nûru tanımak gerekir. Bu amaçla Allah Rasulü’nü (sas) tanıtan kitaplar okuyabiliriz. Okuduklarımızın kalıcı olması için de öğrendiğimiz bilgileri başta aile fertlerimiz olmak üzere çevremize anlatabiliriz. * Akşamları çocuklarımıza Efendimiz’in (sas) yaşadığı örnek hayattan kesitler anlatabiliriz. O’nun ashabıyla arasında geçen diyalogları hikaye tarzından anlatarak çocuklarımızın dikkatlerini Peygamberimizi anlama üzerinde yoğunlaştırabiliriz. * Nebiler Serveri’ni hayatını anlatan video kasetlerini veya film CD’lerini ev halkıyla beraber izleyebiliriz. Yine bunun gibi Efendimiz’in (sas) hayatından kesitler sunan veya O’nunla alakalı yazılan şiirlerin bulunduğu ses kasetlerini dinleyebiliriz. * Yaşadığımız yerde Allah Rasulü’nü (sas) hatırlatan ne varsa oraları ziyaret edip hayalen asr–ı saadete gidip tefekküre dalabiliriz. Ziyaretlerimizde yanımıza çocuklarımızı da alabiliriz. * Bir gül satın alarak yanında da Efendimiz’i (sas) anlatan bir kitapla beraber akraba veya dost ziyaretlerinde bulunabilir, onlarla beraber Efendimiz (sas) yörüngeli sohbetler yapabiliriz. * İki Cihan Serveri, “Beni Hûd, Vakıa, Mürselat sûreleri ihtiyarlattı.” (Tirmizi, Tefsir, 57) buyuruyor. Bu sûrelerde içerisinde kıyamet sahnelerinin resm edildiği ayetler, Allah Rasulü’nü (sas) derin bir tefekküre salmıştı. Bizler de bu günlerde bu sûrelerin muhatabının kendimiz olduğunu düşünerek Hûd,Vakıa ve Mürselat sûrelerini okuyabiliriz. * Allah, “Muhakkak ki Allah ve melekleri Peygamber’e hep salât ederler. Ey iman edenler! Siz de O’na salât edin ve tam bir içtenlikle selâm verin.” (Ahzab, 33/56) buyurarak bizlerden Efendimiz’in (sas) ismini andığımız zaman salavat getirmemizi istiyor. Bu İlahi emir doğrultusunda bizler de özellikle bu günlerde Efendimiz’e (sas) bol bol salavat getirebiliriz. “Allah Rasulü’ne nasıl salavat getirelim?” diyorsanız işte size birkaç örnek: Allâhümme salli alâ seyyidinâ Muhammed. Allâhümme salli alâ seyyidinâ Muhammedin adede ma fî ilmillâhi salaten daimeten bidevâmi mülkillâhi. Allâhümme salli ve sellim ve bârik alâ seyyidinâ Muhammedin ve alâ âlihi ve ashâbihî biadedi ilmike ve biadedi ma’lûmâtike.Salât-ı TefriciyeAllâhümme salli salâten kâmileten ve sellim selâmen tâmmen alâ seyyidinâ Muhammedinillezî tenhallü bihî’l–ukadu ve tenfericu bihi’l–kürabu ve tugdâ bihi’l– havâicu ve tünâlü bihi’r–reğâibu ve hüsnü’l–havâtimi ve yüsteska’l–ğamâmu bivechihi’l–kerîmi ve alâ âlihiv e sahbihi fî külli lemhatin ve nefesin biadedi külli ma’lûmin leke.

34 yorum:

sinem dedi ki...

Tüm inananların bu güzel haftayı baharın sevincini yaşar gibi mutlulukla içlerinde duyarak yaşamasını diliyorum.

hanife dedi ki...

çok güzel yazmışım canım, günümüzde yaşadığımız sıkıntlar hep iman zayıflığından ben öyle düşünüyorum islamiyetten uzaklaştıkça hem ahıretimizi hem dünyamızı kaybediyoruz Rabbim peygamber efendimizin şefaatine nail eylesin cümlemizi

hanife dedi ki...

çok güzel yazmışım canım, günümüzde yaşadığımız sıkıntlar hep iman zayıflığından ben öyle düşünüyorum islamiyetten uzaklaştıkça hem ahıretimizi hem dünyamızı kaybediyoruz Rabbim peygamber efendimizin şefaatine nail eylesin cümlemizi

kubra zeynep kara dedi ki...

ne güzel yazmışsın havvanur abla ellerine yüreğine sağlık.

Unknown dedi ki...

sevgli peygamberimiz her zaman gönlümüzde...

TATESAL dedi ki...

Mükemel bir yazı canım bilgilendirdiğin için sana müteşekkirim...Herkes bilsin ve peygamberimizi o mükemmel nurani varlığı tanısın..Canım feda ey Muhammed sana....Tefriciyeye devam...

~PakKaramu~ dedi ki...

Assalamu'alaikum Wr Wb

Pak Karamu reading your blog

gümüşlerin hobi dünyası dedi ki...

çok güzel yazmışsın.ahirette tüm peygamberler kendini düşünürken bizim peygamberimiz ise ümmeti ümmeti diyerek kendinden çok ümmetini düşünen bir peygamber.O'nun ümmetini yani bizleri düşündüğü kadar bizimde O'na layık bir ümmet olmamız dileğiyle.sevgiler

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa.Havvanurum,yüreğine sağlık çok güzel peygamberimiz hep yüreğimizde bunu bilincindeyiz çok şükür bu günün anısına bilgilerimizi tazeliyeim,inşALLAH peygamberimizin şefaatini kazanırız amin.öptüm canım.A.E.O

kardelen dedi ki...

İnşallah bu güzel haftayı en iyi şekilde değerlendirir Peygamber efendimizin Doğum haftasına layık günler geçiririz. Dualarımızla salavatı şerifelerimizle Her an yüreğimizde olduğunu Bir kez anlatmalıyız Bütün dünyaya.Kutlu doğum haftası müberak olsun havvanurcum peygamberimizin şefaati üzerimize olsun sevgilerimle...

gül dedi ki...

kutlu dogum haftanız mübarek ve hayırlara vesile olsun sevgiler

üç böcek bir çiçek dedi ki...

kız havvanur papazlarda sana mesajmı bırakıyoo:))))))))yazın süper cnmm hepimizin haftası kutlu olsun biz pastamızı sipariş verdik peygamberimizin doğum gününü hempasta keserek hem ibadetle ona salavat getirerek geçireceğiz sevgiler birtanem

üç böcek bir çiçek dedi ki...

yok kız yanlışmı oldu arapmı buu neyze istersen yazıları yayınlama öpüldün

havvanur dedi ki...

ÜÇ BÖCEK BİÇİÇEGİM SAHİ BU KİMSE BAKTIMDA BLOGUNA ANAMADIM ARAPÇA SANIRIM TEK MALEZYALI OLDUNU SANIYORUIM:))ÜNÜM TÜRKİYEYİ AŞTI KISS:))SAHİ BU BANA KÜFÜRMÜ EDİO TEBRİKMİ ANAMDIM KISSS:))

havvanur dedi ki...

aleykumsellam by pak karemu ehlen ve sehlen your blog şükran kesira:))

Unknown dedi ki...

CANIM YÜREĞİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL YAZMIŞSIN...
KUTLU DOĞUM HAFTASININ HAYIRLARA VESİLE OLMASI DİLEĞİYLE...

üç böcek bir çiçek dedi ki...

valla süpersin geliştirdin kendini baksana artık yurt içideel yurt dışıda revaçtasın sanada bu yakışırdı :)))))))))

havvanur dedi ki...

:)))))))))))))))

meleklerim ve ben dedi ki...

Güzel bilgilerin için teşekkürler canım.
Kutlu doğum haftamız kutlu olsun.

Jasminskager dedi ki...

Canim agzina saglik cok guzel yazmissin.

Adsız dedi ki...

merhabalar güzel kardeşim güzel ziyaretin ve yorumun için çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi yolluyorum.
Görüşmek üzere

Güneş Akay dedi ki...

Yüreğine sağlık

Unknown dedi ki...

Teşekkürler,paylaşımın için,sevgiler

TATESAL dedi ki...

Canım güzel dileklerin için teşekkürler.Benim kızlarımı adıda nurlu senin gibi.Büyük Tuğçenur,küçük Sebanur....
Pakkaramu senide takip ediyor bak....bende şaşırmıştım ondan yorum alınca...Ama kızım diye hitap ediyor...İyi akşamlar

TAZE NANE dedi ki...

Ne güzel bir paylaşım.
Sevgiler.

harosa dedi ki...

gecemiz mubarek dualarımız kabul olsun kardeşim

TATESAL dedi ki...

Canım güzel dileklerin için teşekkürler....Keremide ekledim teyzesi sağol....Fotolar iyi çıkmadı sallantılı ....İyi günler,sevgiler

TATESAL dedi ki...

Canım ilgine teşekkürler...Videolardan ağaç seferberliği ile ilgili olan benim görüntüm çok az.Bakan Beye çiçek veren saçı toplu bayan benim....Ben paraşüte katılamadım zaten,keremi anneme bıraktım ama 4-5 saat sürdü işim...Çok yorulduk ama etkinliğimiz güzel oldu.Yarında benim ağaç dikiminden yayınlarım...Sevgiler

eviminnuru dedi ki...

çok güzel yazmışsın canım benim bende evi taşıyorum hiçyerinde ağırlayamadım

harosa dedi ki...

canım iyi dileklerin için çok teşekkür ederim

meltem dedi ki...

kısss nirdesin ??

TATESAL dedi ki...

Canım Allah kavuştursun!!!Annenlerumreye gitmişler.Fatoştan öğrendim...Sizlerede bizlerede nasip etsin.Bu sene annemde hacca gidip geldi...Rabbim kabul etsin...Hem çok güzel hede duygusal anlar yaşadık....

meltem dedi ki...

yaaa tahmin ettim bişilerin ters gittiğini çook geçmiş olsun canm
peki senin neyin var neye canın sıkıldı konuşmak istersen yaz bana mail adresimi de veririm
sıkma canını sakın tamammı bak bahar geldi kuşlar ötiii
çiçekler açiiiii
aşıklar koklaşiiiii
kediler oynaşiiiii :)))))

TATESAL dedi ki...

Canım benim herşey düzelir sakın üzülme...Hele annenlere hiç üzülme onlar rabbimin korumasındalar....Yeğenin için üzüldüm geçmişler olsun...Rabbim hayırlı şifasını versin!!!
Çocuklar elimizi kolumuzu bağlıyor değil mi? Ama ne yapacaksın hayat devam ediyor,doğan büyüyor,giden geliyor....Sevgiler,mutlu kal...